Allmänt

Rapportblanketten består av 7 olika steg/sidor. Detta betyder inte att ni måste fylla i 7 sidor, en del av informationen är sådan som inte ändras så ofta, ex. adressen till fastigheten.

När ni fyller i/uppdaterar rapportblanketten kan ni ha den öppen i en flik och denna guide i en annan i er webbläsare så kan ni växla mellan sidorna.

Rapportblanketten har både en publik och en intern del, vilka delar som är publika informeras om vid respektive steg i denna guide.

När ni uppdaterar någonting i er blankett måste ni komma ihåg att välja nästa nere på sidan tills ni kommer till sidan 7 för att trycka på spara, annars går informationen förlorad.

För att hitta er rapportblankett loggar ni in på er sida (användarnamn och lösenord får ni från SÖU om de saknas), välj rubriken intranät och sedan rapportblankett. Då borde ni se samma info som på bilden nedan fast med er egen förenings namn.

Sidan visar föreningens namn och vilket datum rapporten är skapad. Där finns även en visning av den inmatade infon (tryck på "visa). För att skapa en ny rapport, ex. när det byter kalenderår eller efter valmöte kan ni välja "Basera ny på denna" för att få en ny rapportfil med information från föregående färdigt ifylld. Om ni har flera rapporter skapade har ni möjlighet att välja vilken som har rätt information genom alternativet "Markera oklar" eller om ni är i ett uppdateringsskede. SÖU och FSU hämtar statistik från den blankett som är markerad som "Klar".

För att skapa din första rapport, tryck på din förenings namn (i exemplet ovan Grönvalla uf) under rubriken "Skapad (färdig)". Då får du komplettera den blankett som vi på SÖU delvis har förifyllt åt din förening. Följ därefter våra steg för steg instruktioner.